2009. november 27., péntek

Lilahagyma lekvár

Először azt hittem, ez ugyanaz, mint a karamellizált lilahagyma, de nem. Ez tényleg édes lekvár a javából és közben isteni pikáns. És ennél nem lehet "nincs-rá-időm"-kifogás, mert magától megfő az egész, alig kell ránézni. Na jó, a hagymát tényleg fel kell vágni hozzá előtte...:-)

Hozzávalók (4 dl lekvárhoz):
1/5 kg lilahagyma
1 dl sötét balzsamecet
40 dkg cukor
1 csomag porzselatin

Elkészítés:
A hagymát félkarikákra vágva egy lábosban feltesszük főni a zselatinnal és balzsamecettel és megvárjuk, amíg teljesen megpuhul a hagyma (ez 40-45 perc is lehet). Már így is finom egyébként, jó kis savanyú-erős a cucc.:-) Utána belekeverjük a cukrot és igazából ilyenkor történik meg a csoda: mind az igazi ízét, a mézes állagát és a mélykonyak-színét ilyenkor kapja meg hirtelen a hagymafőzet, gyönyörű és illatos lesz. Kb. 8 percig kell főzni a cukorral és kész is.

Én próbaként most egy 4 dl-es üveggel csináltam, bejött.:-) Legközelebb kipróbálom a fentinél kicsit több ecettel és kevesebb cukorral, mert nem vagyok egy édesszájú fajta és ez így bizony azért elég édes lett. Alig várom, hogy kihűljön és megkóstoljam hidegen. Karácsonyi sültekhez, kacsa- és libacombhoz tudom elképzelni, de májas-zsíros kenyérhez is biztosan nagyon finom lesz.


5 megjegyzés:

Schulcz Veronika írta...

Már párszor kacérkodtam a gondolattal, hogy készítek ilyet, de eddig nem volt bátorságom kipróbálni... :-)) Pedig a hagymát (mindegy milyen) imádom egyébként.

Tina írta...

Mindenképpen érdemes kevesebb cukorral, ha nem vagy édesszájú, én tuti csinálok még egy másik adagot is, más arányokkal... De nem aggódom, mert ez is el fog fogyni, az biztos.:-)

Schulcz Veronika írta...

Édesszájú vagyok, sajnos. De azt hiszem, én is vmivel kevesebb cukrot fogok belerakni. Holnap pedig a narancsos-korianderes brióst sütöm meg! :-)

Ági írta...

milyen jól kinéztem ezt neked katácsonyra...hm :-X

Merika írta...

Érdekes, kipróbálom! Megint van nálam valami!!!