2009. május 30., szombat

Rocky Road

Régen jöttem már valami recepttel - és most is olyannal jövök, ami se sütést, se főzést nem igényel!:-) Hogy ne csak diétázzunk itt a Ligetben, ez egy süti lesz, gyors, finom és amennyire ez lehetséges ez egy édesség esetében, egészséges is - na jó, legalábbis van olyan változata is, ami többnyire az...:-) Két hete Londonban ettem először ilyet és hazaérve rögtön rávetettem magam a receptre a neten, aholis kiderült, hogy ahány angol és amerikai ház, annyi féle rocky road létezik. Odakint telenyomják mályvacukorral (itthon pille cukor vagy pumpedli): no én azzal kezdtem, hogy ezt kapásból kihagytam belőle. Tettem bele viszont a golden sirup helyett házi mézes-csokis karamellát*.
Ja oké, akkor mondom sorban!:-)

Végtelenül egyszerű a dolog: veszel 300-400 g (4 tábla) étcsokit, lehet egyszerűbb is, de azért persze ne tortabevonó legyen, én SPAR márkájú fekete csokit használtam. Ezt kb. 7-10 dkg vajjal vagy margarinnal összeolvasztjuk vízgőz fölött és tehetünk bele pár kanál mézet (vagy a mézes-csokis karamellát). Utána jön a kreatív része: a mindent bele! Puffasztott rizs, manduladarabok, meggy (befőtt), aszalt szilva (befőtt), kandírozott gyümölcsök, (meggylében puhított vagy kemény) kekszdarabok, rumban áztatott mazsola, müzli vagy bármi, ami van otthon és szeretnénk a csokival együtt élvezni az ízét. Lehet puhább állagú dolgokat belepakolni vagy "ráharapósabbra" csinálni, ízlés szerint. Nem kell félni, az olvadt csokikrém elég sok darabos hozzávalót felvesz, úgyhogy lehet teleszórni bátran a finomságokkal. Ha jól összekevertünk mindent, egy sütőpapírral vagy fóliával kibélelt kisabb formába önthetjük, hogy olyan 3-4 cm magas masszát kapjunk és mehet a hűtőbe 2-3 órára. Hidegre dermedve vizes késsel lehet klasszul szeletelni. Készülhet fehércsokiból vagy tejcsokiból is.



*mézes-csokis karamella (olyan nyúlós trüffel-izé, nagyon finom): 25 dkg (bio) barnacukor, 1 dl (növényi) tejszín, 5 dkg (bio) méz, 2 dkg (bio) kakaópor - ezeket vízgőz fölött összeolvasztjuk és mehet a mélyhűtöbe pl. jégkockatartóban. Sütitésztába, rocky road-ba lehet belőle adagolni, csak nagyon hidegen kezelhető, különben ragacsos és nyúlós, de mennyei ízű valami. (Zárójelben az egészségesebb hozzávalók.)

Kellemes pünkösdi pihenést mindenkinek!:-)

Nincsenek megjegyzések: