2009. május 14., csütörtök

A Kiscelli Múzeum

A szívemnek kedves képeket kaptam (egy szívemnek kedves embertől:-)), ugyanis 1,5 évig én is óbudai lakos voltam, a kisfiunk is oda született és azóta is visszahúz a szívem… Rögtön otthon éreztem magam ott és bármikor járok arra, nosztalgiázom.


"Ez a májusi kihívás nekem kapóra jött.

Régi Óbudai lakos vagyok, és még nem jártam a Kiscelli Múzeumban, bár évek óta csalogatom a párom, hogy nézzük meg, de nem tudtam rávenni.

Most viszont elmentem egyedül.




1. A Múzeum homlokzata


Az épület története:

Zichy Péter Óbuda földesura 1724-25-ben egy kápolnát építtetett a máriacelli kegyszobor másolata számára, mely rövid időn belül népszerű lett a környék hívei között.A máriacelli madonna tisztelete révén Kiscell (német nevén Klein Mariazell), Közép Európa legjelentősebb zarándokhelye a 18. század közepén. A 18. sz. végén az épület a kincstár tulajdonába került, és ettől kezdve katonai célokat szolgált. A 19. sz végén költözött ki a katonaság , sokáig nem akadt vevő a rossz állapotú épületre, míg végül 1910-ben a Bécsböl budapestre áttelepült lakberendező-gyáros Schmidt Miksa vette meg. Halála után a fővárosra hagyta az épületet és a gyűjteményét. Budapest ostroma alatt a templom romba dőlt és sok értékes műtárgy elpusztult. A Múzeum a részleges helyreállítás után, 1949-ben nyílt meg a látogató közönség előtt.




2. A belső udvar, szabadtéri hangversenyek színtere



3. Barokk szoborcsarnok




4. Nyomdák és újságok kiállítás




5. Fényképezőgépek, a főváros régiségei kiállítás




6. Arany Oroszlán Patika kiállítás




7. Fővárosi képtár


A kiállítás első része a 19. sz. végének remekműveit mutatja be. A kiállítás második része 1945-től sorakoztatja fel az elmúlt évtizedek legfontosabb művészeti jelenségeit és alkotóit.

Ha ráértek, nézzétek meg, nagyon érdekes!


Puszi: Kati"


Nagyon köszönjük a részletes, fotós beszámolót!:-)

Nincsenek megjegyzések: