2009. március 31., kedd

Medvehagyma




Talán úgy 5 évvel ezelőtt hallottam róla először, rendhagyó módon egy spirituális tanfolyamon. Többek között azt, hogy életmentő, élettámogató hatású gyógynövény és hogy a legjobb április közepén és végén gyűjteni. Nagyszerű a szív- és érrendszeri problémákra, csökkenti a koleszterinszintet, vércukorszintet, érelmeszesedést és a vérnyomást, jó koszorúér-problémák, stressz és álmatlanság ellen, tiszítja az agyi ereket, és állítólag még a radioaktív sugárzást is kitisztítja az aurából. Jó a gyomornak és a bélrendszernek, akut hasmenésre, kiviszi a vakbél salakanyagát és növeli a szervezet emésztő hőjét, miáltal javul az emésztés. Az asztmás rohamokra, valamint idült bőrbetegségekre jó hatással van és a természetgyógyászat még a csontrák esetén is használja a kivonatát. Közben pedig még megnyitja a szívcsakrát is.



Szerintem meg ráadásul finom, legalábbis nekem, mint nagy hagymakedvelőnek!:-) Úgyhogy vettem nagy nagy csomóval, aminek egy részét elrágcsáltuk szendvicsbe, egy részéből medvehagymás pestót csináltam (ezt pár napja esszük majonézbe keverve mártásként, szintén kenyérre kenve vagy meleg sajtos pogácsával, hmmm!:-)), a maradékot pedig lefagyasztottam idény utánra.

További klassz receptek például ITT!

5 megjegyzés:

Szilvi írta...

Érdekes... kár, hogy nem csípem a zöldségeket. :( De a céljaim között szerepel, hogy megbarátkozom velük.
És azt tudtad, hogy most hétvégén Orfűn Medvehagyma Fesztivál lesz? Itt írnak róla bővebben:
http://www.orfumuskatli.hu/medvehagymanap_2009.html

muzsi írta...

Szia! :)
Hol vetted? Már tavaly láttam a gasztrosblogokban ilyenkor a soksok medvehagymás receptet, és egyszer ettem is, isteni volt. De ilyet még boltban nem láttam. Igaz, nem is tudtam, mit keressek...

Tina írta...

Szilvi, ó, nagyon köszi az infót!:-)

Muzsi,
az általad is ismert bioboltban lehet rendelni...:-)

Schulcz Veronika írta...

Kapolcson (a Művészetek Völgyében) isteni medvehagymát lehet kapni! Csak azért írom, ha idén valaki arra téved, ne hagyja ki! :-))
Igaz, nem friss, hanem olajban van eltéve, de tényleg nagyon finom. Mi minden évben veszünk. :-)

Tina, én is nagy hagymarajongó vagyok... :-))

Brigi írta...

Én is medvehagymáztam már az idén, anyósjelöltem ismertetett össze minket még tavaly tavasszal, azóta imádom!!! :) salsera