2009. december 5., szombat

Az a bizonyos fizikai Nobel-díj...

Éva beszámolója felvidított nagyon, mert egy nagy kedvencem egyik regényét választotta!:-)

"Beszereztem, és elolvastam (illetve az igazsághoz tartozik, hogy van még 30-40 oldal hátra).
Utoljára akkor fogtam ilyesmi akcióba, amikor pár éve volt a Nagy Könyv szavazás.
A kialakult, végső 12 könyvből vagy tizet nem olvastam, és szégyelltem.
Így belefogtam, és olvastam őket: volt ami tetszett (pl. a Száz év magány), volt, ami nagyon nem (pl. a Mester és Margarita).
És most megint olyan könyvet választottam, amit sokan, nagyon sokan mások olvastak, de nekem teljesen kimaradt.
Illetve az író minden könyve kimaradt. De a könyvet beszereznem nem volt gond, mert anyu könyvespolcán ált az egész sorozta, hiszen az öcsém nagyon szereti. Úgy jutott eszembe, hogy ez legyen a kiválasztott mű, hogy a hetekben az egyik Legyen ön is milliomos játékban ez volt a kérdés:
hány éves korában nyerte el a fizikai Nobel díjat Gorcsev Iván ? És nekem teljesen butaságnak tűnt a 17, és a 21 éves válasz, hiszem mindenki tudja, hogy 60 év alatti Nobel díjas nem nagyon van. És más meg kapásból tudta (Kozsó a műsorban, a kollégáim meg másnap mesélték) a választ, mert ők tudták ki az a Gorcsev Iván. Egy Rejtő hős, aki a tizennégy karátos autót üldözi, menti meg egy könyvön keresztül. És az első fejezet, első mondatából megtudtam, hogy Gorcsev Iván 21 éves volt, mikor elnyerte a Nobel díjat (persze csak a vele járó pénzdíjat). Így hát ez lett a választásom, hiszen a kiírásnak teljesen megfelelt: "amiről már sokszor hallottál, akár gyermekkorod óta mindig a kezedbe kerül vagy "szembe jön" a történet, a cím, a megfilmesítése, de még valahogy soha nem került rá sor".
Kéretik megfigyelni könyv árát: 88 forint :-) Mit lehet ma kapni 88 forintért ? Négy darab kiflit igen, de könyvet biztos nem.
Köszönöm a feladatot, gazdagabb lettem általa."


Nincsenek megjegyzések: