2009. december 2., szerda

Anna és a király

Érkeznek sorban a novemberi kihívásra a könyv-beszámolók, jól van!:-)

Rózsa írja:

"Én a novemberi kihívásra Margaret Landontól az Anna és a királyt olvastam el. Először filmen láttam, és már a filmet is több év várakozás után láttam először. Az volt az érdekes, hogy egy plakátot láttam évekkel ezelőtt és megtetszett. Utána sok idő telt el, mire egyszer moziban megnéztem a filmet, aztán jóval később megszereztem DVD-n. Jodie Foster játssza benne Annát és a királyt is egy nagyon szimpatikus színész, Yun-Fat Chow. Megérte várni a filmre, nagyon szép történet. De mint kiderült, kicsit "hálivúdira" sikeredett... :-)
Hetekkel ezelőtt derült ki számomra, hogy ez egy megfilmesített könyv. Gyorsan ki is vettem a könyvtárból és elolvastam. A film sem volt rossz, de a könyv messze túlszárnyalta. Ráadásul egy megtörtént történetet mesél el - ami szintén újdonság volt számomra - amiben az angol hölgy Sziám (Thaiföld) történetét gyökeresen megváltozatta. Sziám uralkodója, Mongkut király 1860-ban felkérte a fiatal özvegyet, hogy gyermekeinek tanára legyen, illetve hogy segítse a külföldi kormányokkal való kapcsolattartásban. A filmmel ellentétben a valóságban a király messze nem olyan szimpatikus, illetve nem a királyra, hanem a fiára, a későbbi uralkodóra volt olyan hatással Anna, hogy az a későbbi változásokat beindította. A könyvben többször is felmerül, hogy Annának ez igen erősen szándékában is állt. Nekem azért is volt példaértékű a könyv, mert ebből is nagyon jól látszik, hogy egy "gyenge nő" milyen hatást tud elérni még akkor is, ha látszólag nincs befolyása a történtekre. "Elég", ha önmaga és ezt soha nem adja alább.
A szokásos film és könyv ellentéte itt is fennáll, mivel elég nagyívű a történet, és bár a film közel 150 perces, de nem lehet mindent belezsúfolni, emiatt aztán maga a történet sínyli meg a dolgokat, mert a könyvhöz képest sok a ferdítés, átírás.
A könyv legnagyobb erőssége számomra a fantasztikus karakterekben mutatkozik meg.
Ajánlom mindenkinek, mert azon kívül, hogy egy nagyon emberi történet, más világokkal és a történelemmel is ismerkedni lehet rajta keresztül."



Nincsenek megjegyzések: