2009. július 9., csütörtök

Egy csokornyi rózsa

A héten felfedeztem egy új boltot az irodától nem messze. Mint kiderült, előző héten nyílt, lakberendezős és virágbolt egyben, nagyon hangulatos. Úgy találtam rá, hogy az ajtajában pár csokor púderszínű rózsa pihegett a melegtől egy lavór vízben, szegények már igencsak megviseltek voltak - viszont kaptam bent egy csokor frisset, vidámabb, élénkebb színekben, nézzétek csak:





És igazi rózsaillata van ám, nem "műanyag", egész úton hazafelé őket szagolgattam...!:-) Kislány koromban a nagyszüleim kertjében volt számtalan színű és illatú rózsatő - képzeletben mindig rögtön oda repülök vissza, ha rózsaillatot érzek...

Szeretem a rózsát. Lassan 5 éve, hogy Niknél Dublinban rózsás fürdősót gyártottunk. Persze, ott lehetett kapni sópelyhet és apró rózsabimbókat - ez utóbbiakat örömmel fedeztem fel nemrég a helyi bioboltban hibiszkusszal keverve, teaként. Szóval fürdősó: rétegeztük a sót, a rózsabimbókat és pár csepp illóolajat tettünk rá, ez utóbbiból tényleg csak nagyon keveset. Csinos üvegbe zártuk, feliratoztuk, szalagoztuk, ajándéknak is szép volt nagyon.

Ezen felbuzdulva hazatérve a minirózsámról bimbókat gyűjtöttem és felfűztem dísznek-illatnak a tálalószekrány oldalára, egy csokor levendula társaságában. (Milyen jó, hogy akkor lefotóztam...!:-))



Kozmetikumok házilag:

A bársonyos kéz:
Végy ¾ csésze rózsavizet, ¼ csésze glicerint ½ teáskanál ecetet és ½ teáskanál mézet. Alaposan rázd össze egy üvegben. Használd minél gyakrabban.

Kivörösödött, gyulladt bőrre:
Keverj bele 1 evőkanál sütőport 1 csésze rózsaolajba. Rázd föl jól és vattával vidd fel az irritált területre.

Fürdés után:
Végy 1 csésze rózsavizet, 1/3 csésze Hamamelis kivonatot, 1 teáskanál mézet, 1 teáskanál kámfort, ½ teáskanál alumíniumoxid port. Keverd simára. Öntsd üvegbe és rázd jól össze. Vidd fel a bőrödre. Nőknek, férfiaknak (pl. borotválkozás után) egyaránt ajánlott.

(www.kertpont.hu)



Rózsalekvár

Hozzávalók:

1 alma

1 kg rózsaszirom

70 dkg cukor

1 citrom leve


Elkészítés:
Az almát gerezdekre vágjuk, magházát kimetsszük, húsát 7 deci vízzel pépesre főzzük. Ezután levét leszűrjük, a rózsaszirom felét beleszórjuk, összekeverjük, és két órán át áztatjuk. Ismét egy fazékba szűrjük, a cukrot hozzáadjuk, és addig forraljuk, amíg teljesen elolvad benne. A citromlevet belecsorgatjuk, s a maradék rózsaszirmot hozzáadjuk. Folyamatosan kevergetve addig főzzük, amíg tányérra cseppentve megdermed. Még melegen üvegekbe töltjük, lezárjuk, és szárazgőzben hagyjuk kihűlni. Frissen, langyosan is nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések: