2008. november 30., vasárnap

Narancsos-gyömbéres advent

Meglepetésszerűen hamar érkezett el advent első vasárnapja. A mélyhűtőben találtam egy kiló lefagyasztott pulykamellet és valami gyors, mégis ünnepi illatú-ízű ebédet szerettem volna készíteni. Meli receptjét hívtam segítségül és átvariáltam azt a rendelkezésre álló husira.

Hozzávalók:

1 kg pulykamell
olaj, só, bors

az öntethez:
1 dl narancslekvár
1 gerezd fokhagyma
1 ek szójaszósz
1 tk friss reszelt gyömbér
1/2 tk rum v. rumaroma

+ 1 narancs leve, étkezési keményítő

A pulykamellet kockákra vágtam, sóval, borssal olajban fehérre elősütöttem. Kerámiatálba tettem és összekevertem vele az öntet hozzávalóiból kevert szószt. Fóliával lefedve 20 percet sütöttem, majd 10 percet még anélkül. Amikor elkészült, a visszamaradt húslevet 1 evőkanál keményítővel és egy narancs levével felforraltam és táláláskor a húsra öntöttem.
Currys rizzsel ettük.

Nincsenek megjegyzések: