2009. december 18., péntek

Szilvás hógolyók

A héten megérkezett az első hó!:-)
Erre fel ihletet kaptam a már múltkor emlegetett fehércsokis-szilvás-marcipános bonbonhoz, úgyhogy tegnap neki is estem.

Félbevágott aszaltszilva darabokat fahéjas porcukorba forgattam és aztán marcipánba gyúrtam őket. A sok marcipángyöngyöt - tényleg úgy néztek ki, ráadásul mind különböző nagyságú lett:-) - fehércsokiba forgattam, aztán hűtőben megdermesztettem őket. Olyan szépek szerintem, hogy ők kapszli nélkül celofánzacskókba kerültek. Ha elég vékony a marcipánréteg (nekem most nem így sikerült), akkor még jobban hasonlít az ízük a szilvásgombócéra...



Elálmodoztam azon, hogy milyen jó is lenne - a Carte D'or ötlete nyomán szabadon - magyar desszerteket bonbonban megalkotni. Somlói galuskát, almás pitét, mákos gubát... Biztosan másnak is eszébe jutott már, zserbós recept-ígéretet máris kaptam, állítólag nagy finom, kíváncsi vagyok!

Nincsenek megjegyzések: